Af Jens Hedegaard – Slagsmål

Slagsmål !

Masseslagsmål i Skagen, og med musik til kunne man tilføje. Dejlige Skagen har det med at trække de store overskrifter, ikke mindst hvor længe og hvor højt der må spilles musik.

Vel vidende at fakta kan ødelægge enhver god historie prøver jeg alligevel. Sidste år var sommeren fyldt med klager og artikler om, ”at nu måtte Kommunen leve op til sin rolle som Myndighed og kontrollere støjen i Skagen”. I år er Regulativet nøjagtig magen til sidste år, men kontrolleres som efterspurgt af brancheforeningen, bl.a. restauratør Jacob Sund og ikke at forglemme Skagens enfant terrible byrådsmedlem Pia Karlsen. Det er værd at huske, nu hvor der tales om ”hvor synd det er for Skagen”, at Regulativet der blev vedtaget i 2012 også blev stemt igennem af bl.a. Pia Karlsen. Så sent som sidste år, skrev du Pia ”hvor længe skal vi vente på at Kommunen træder i karakter og håndhæver lovgivningen, inden de mange turister, som ikke kun søger fest og høj musik forlader byen” ? Nu skriver og siger du det stik modsatte Pia ! Hvad med om du satte dig ned Pia og fandt ud af om du ville på harejagt eller ud at stange ål.

Det forholder sig sådan at 6 ud af 7 byrådsmedlemmer fra Gl. Skagen Kommune, her i for sommeren har stemt for, at Regulativet skulle overholdes. Det er for øvrigt vanlig praksis, at hvis der er flertal lokalt for en sag i Skagen, bakker et flertal i Byrådet op.

Ingen der overholder Regulativet, miljølovgivning og givne dispensationer bliver snuppet med fingrene i kagedåsen. Kan I brave Skawboere fortsat have en god sommer.

m.v.h.        jens hedegaard     A